Eerste-hulp-bij-RPG'en

RPG Wat is het? Wat zijn de algemene regels en hoe werkt het?.
xchevjex
Admin
Berichten: 6776
Lid geworden op: 18 jun 2012, 17:25

Bericht door xchevjex » 20 apr 2013, 22:19

yeah idd xD
trust in yourself and what you can and stop being jealous, cause you will never be like someone else

Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Bericht door Piddle » 20 apr 2013, 22:21

Ik wil niet onaardig doen Chev, maar het geld ook voor jou, eigenlijk. Niet dat ik zelf zo perfect ben of zo, integendeel; just phrasing my opinion.

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

xchevjex
Admin
Berichten: 6776
Lid geworden op: 18 jun 2012, 17:25

Bericht door xchevjex » 20 apr 2013, 22:29

ik zei i know xDD
ik hoor ook op t forum niet waar? xD
trust in yourself and what you can and stop being jealous, cause you will never be like someone else

Strepenzebra
Voelt zich hier al thuis
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:14

Bericht door Strepenzebra » 20 apr 2013, 22:32

Dus, Chev, stop met lui zijn en ga dat stuk lezen over langer posten. :')
Naah, just kidding, kan niemand verplichten, maar seriously, het is zoveel leuker met gedetailleerde posts en zo.

xchevjex
Admin
Berichten: 6776
Lid geworden op: 18 jun 2012, 17:25

Bericht door xchevjex » 20 apr 2013, 22:37

i know i know maar in zulke lange als jullie ben ik nog neit echt goed xD
trust in yourself and what you can and stop being jealous, cause you will never be like someone else

Strepenzebra
Voelt zich hier al thuis
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:14

Bericht door Strepenzebra » 20 apr 2013, 22:49

Als je dat blijft zeggen, word je ook niet beter.

Een van mijn posts uit augustus 2011:
Een meisje kwam de kamer ingelopen en begon druk tegen Eddy te praten. Hij kreunde en probeerde er wat van mee te horen, maar ze praatte zo snel dat het amper verstaanbaar was. Uiteindelijk maakte een van de mannen zijn boeien los en sleepten hem ruw mee naar buiten. Het meisje rende erachteraan en duwde de deur naar de kamer van de anderen open.
Dean werd ruw neergegooid en ze pakte even een tas die buiten stond. Aarzelend wierp ze een glimlachje naar Charell en Ivey en toen begon ze een beetje onhandig het verband van Deans been te halen terwijl ze zich begon te concentreren.
Dean kreunde en lag er half bewusteloos bij.


Mijn character was op een gegeven moment net een Gary, hij was zwaargewond en die shit, en werd steeds zwakker, blablablabla. Plus, als ik dit vergelijk met hoe ik nu post, is er verschrikkelijk veel verbetering. Terwijl dat ding uit 2011 op ongeveer hetzelfde niveau zat als de meesten hier (no offense). Ik zet er geen emoties bij, beschrijf geen omgeving, in feite staan er alleen handelingen in. Ongeveer wat jullie doen. En ik maakte me ook een beetje schuldig aan powerplay, vermoed ik.

Ik zweer het, ik was niet op magische wijze op hetzelfde niveau als ik nu zit. En hoe oud was ik toen ik dit postte? 13/14.
Serieus, als je steeds tegen jezelf blijft zeggen; ik kan dit niet, ik kan dat niet, gebeurt er nooit wat. En je hoeft niet gelijk zoals "ons" te posten (what the heck, ik ben niet de allerbeste rpg'er op deze aardbol of zo en Inge ook niet xD), maar ABN, wat langere zinnen en niet na elke zin een enter, dat soort dingen, die zorgen er al voor dat een post er beter uitziet.

Plus ipv hele tijd ik deed, ik liep, ik zei te zeggen, wat met zinnen spelen. Wat meer variatie in je posts met behulp van bijvoeglijke naamwoorden, toen/uiteindelijk/vervolgens/dat soort dingen. Niet steeds elke zin met ik beginnen, maar er andere woorden voorzetten. RPG-talent bestaat niet, het is gewoon een kwestie van je best doen op een post. Hóe zegt je character het, wat vindt ze van wat er gezegd wordt, is ze bang, boos, verdrietig of blij. En betrek de omgeving erbij, misschien kan ze het niet horen door het getoeter van de auto's. Characters zijn geen robots; het zijn personages, en ook die hebben gevoelens en voelen emoties bij bepaalde handelingen. Als je iemand neersteekt, voel je daar woede of misschien verdriet, schuld, whatever, bij en dat ligt weer aan de situatie, die je ook uitgebreider kunt beschrijven dan je misschien denkt.

Dus, niet bij de pakken neer gaan zitten! ^^ Je kan het heus wel!
Lang posten is niet eens zo moeilijk, als je maar genoeg hebt om op te reageren (ik snap dat het heel moeilijk is om te oefenen in een topic waar de gemiddelde post uit drie regels bestaat, echt :')).

Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Bericht door Piddle » 20 apr 2013, 22:50

Jezus, je wil mijn ouder shit niet lezen; amper vijf regels. Niet miepen; iedereen kan beter worden. Just practice.

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

xchevjex
Admin
Berichten: 6776
Lid geworden op: 18 jun 2012, 17:25

Bericht door xchevjex » 20 apr 2013, 22:56

ik zei nog neit zo goed, niet zeuren pff -.-
trust in yourself and what you can and stop being jealous, cause you will never be like someone else

Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Bericht door Piddle » 20 apr 2013, 23:01

No need to act like a real bitch Chev; je toont een niet echt leergietige houding; je kan verwachten commentaar te krijgen op zoiets.

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

Nullah
Voelt zich hier al thuis
Berichten: 439
Lid geworden op: 31 mar 2013, 14:29

Bericht door Nullah » 22 apr 2013, 14:33

Hey, bedankt voor de tips! Ik vind mijn eigen posts irritant met al die 'Ik's' erin xD

Plaats reactie