zelfmoord

Voer hier je discussies over alles wat je kwijt wil.
Kat
Beste Poster Ever
Berichten: 7415
Lid geworden op: 17 okt 2012, 15:13

Bericht door Kat » 22 jun 2013, 13:49

nein

tim de grote
Ere Inwoner
Berichten: 5420
Lid geworden op: 19 jan 2013, 10:55

Bericht door tim de grote » 22 jun 2013, 13:57

wat jammer dat i dinsdag vergeet n snoepzak te kopen
Koning der doeloosheid zinloosheid en vaagheid ♕
I fight with the strongest weapons:
happyness
trust
optimsm
and imagination

Strepenzebra
Voelt zich hier al thuis
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:14

Bericht door Strepenzebra » 22 jun 2013, 14:12

Dubbele gevoelens hierover.

Zelf ook eens aan zelfmoord zitten denken, paar maanden geleden nog, en iedereen kan nu wel zeggen 'je doet meer mensen pijn als je zelfmoord pleegt', maar tenslotte gaat het toch om jouw leven? Als je er zelf geen zin meer in hebt, moet je dan door leven, alleen omdat anderen dan gelukkig zijn? Uiteindelijk komt er een breekpunt, dat je niet meer kunt faken dat er niets aan de hand is, en daar wordt je familie ook niet vrolijker van.

Daarnaast kan je wel zeggen dat zelfmoord plegen laf is, maar denk je eens in hoeveel lef je moet hebben om het überhaupt te durven, jezelf van het leven te beroven. Dat is niet iets wat je zomaar even doet.

Het is natuurlijk niet de oplossing, en ik ben het met jullie eens dat er bijna altijd wel een lichtje aan de horizon verschijnt en het leven weer de goede kant opgaat, maar om dan meteen te zeggen dat iedereen die het doet laf en egoïstisch is (omdat je andere mensen pijn doet) is een beetje kort door de bocht, in mijn ogen.

Het leven is kostbaar in een zekere zin, maar als iemand eruit stapt omdat hij het echt niet meer aankan, vind ik dat persoonlijk zeker niet laf en egoïstisch, want mensen hebben meestal een goede reden als ze dat doen.

Amroth
Admin
Berichten: 4815
Lid geworden op: 25 mei 2012, 16:50

Bericht door Amroth » 22 jun 2013, 14:29

Ik zeg ook niet dat het laf is, ik heb er zelf vaak genoeg mee geworsteld maar waar ik op doel is dat je de kracht en de durf die je nodig hebt omdat te doen even goed kan gebruiken om je leven de betere richting op te sturen want zelfmoord is niet zo maar iets wat je zo 1 2 3 doet, daar heb je heel wat durf voor nodig.

Toen ik werkelijk op het punt stond er een einde aan te maken kreeg ik godzijdank een switch in mijn gedachtengang en toen kon ik me zelf uit die hel redden.
When you face difficult times, know that challenges are not sent to destroy you. They're sent to promote, increase and strengthen you.

Amroth
Admin
Berichten: 4815
Lid geworden op: 25 mei 2012, 16:50

Bericht door Amroth » 22 jun 2013, 14:35

Laat ik het uitbeelden.
Je hebt een auto die je vol tankt om naar zelfmoord te rijden, je stapt in de auto en dan bedenkt "Wat ben ik in godsnaam aan het doen, waarom geef ik op, ik kan beter" dan rijd je naar achteren en geef je vol gas naar succes met de benzine die je getankt hebt voor zelfmoord.

Mijn excuses voor deze belachelijke metafoor maar ik hoop dat ik mijn stelling duidelijker heb kunnen maken.
When you face difficult times, know that challenges are not sent to destroy you. They're sent to promote, increase and strengthen you.

Strepenzebra
Voelt zich hier al thuis
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:14

Bericht door Strepenzebra » 22 jun 2013, 15:34

Ah oké, op die manier, ik had het even verkeerd begrepen. xD

Aldiun
Nieuw Hier
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2013, 19:30

Bericht door Aldiun » 22 jun 2013, 21:53

ik zou het nog geen eens durfen.
En het leven is te goed om er een einde aan te maken.
Je kan soms wel eens een dip hebben.
Maar het komt altijd goed.
Iedereen heeft een eigen hobby waarmee die zich beter voelt.
Dus tegen want het leven is te goed
Het leven is goed als je het zelf goed houd

Kat
Beste Poster Ever
Berichten: 7415
Lid geworden op: 17 okt 2012, 15:13

Bericht door Kat » 23 jun 2013, 18:37

te goed?
wtf? hz is het leven te goed?
AAAAAAH!!!!
TE VEEL POSITIVITEIT!

tim de grote
Ere Inwoner
Berichten: 5420
Lid geworden op: 19 jan 2013, 10:55

Bericht door tim de grote » 23 jun 2013, 18:42

hihi
Koning der doeloosheid zinloosheid en vaagheid ♕
I fight with the strongest weapons:
happyness
trust
optimsm
and imagination

Plaats reactie