22 September 2013

F-R Times , het nieuwsblad van FantasieRijk
Plaats reactie
Amroth
Admin
Berichten: 4815
Lid geworden op: 25 mei 2012, 16:50

22 September 2013

Bericht door Amroth » 22 sep 2013, 11:19

Hoi Fr-mensjes! ik heb even geweldig nieuws althans ik vind t geweldig nieuws aangezien in deze donkere tijden ons kabinet ook niet al te mooi nieuws brengt ._. let niet op mij, maar goed ik heb dus 2 nieuwe projectjes verzonnen.
- De Mega RPG Kalibreo (Denk aan Abavud)
Voor alle info over de rpg ga je naar www.Kalibreo.weebly.com
De website is verzegeld met een wachtwoord fr
- de Character Avatar Database
Een website waar je met gemak je Character Avatar kunt vinden door hashtags te gebruiken #Human #Female #Warrior bijvoorbeeld
De site moet is nog in onderhoud.
http://characteravi.weebly.com/
When you face difficult times, know that challenges are not sent to destroy you. They're sent to promote, increase and strengthen you.

Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Bericht door Piddle » 22 sep 2013, 18:43

Over je weebly, erg jammer dat je geen bronvermelding doet/credit geeft. Als tekenaar kan ik je vertellen dat het best vervelend is als mensen met je werk aan de haal gaan. Het is misschien gratis exposure, maar nog steeds vrij onbeleefd, omdat je niet aangeeft van wie het is; het is exposure waar je niet zoveel aan hebt.

In principe biedt je nu afbeeldingen aan waar je geen recht op hebt, ook al doe je het niet voor geld, voor de tekenaar is dat lullig. Het getuigt, in mijn ogen, van ab-so-luut geen enkel respect voor de tekenaar, voor het werk dat in die digital arts is gegaan enzovoort.

Ik denk dat je er verstandig aan doet als je de kunstenaar te backtracken en er op zijn minst hun naam bij moet zetten, liefst ook nog de link naar hun DA/website, simpelweg omdat je daarmee de kunstenaars geeft wat ze toekomt.
Als je helemaal correct zou willen zijn, zou ik zeggen dat je ook nog toestemming zou moeten vragen of je ze mag gebruiken, maar ja, ik denk niet dat ook maar iemand vandaag de dag nog die moeite neemt :/ (geen idee hoe dit wettelijk zit trouwens, ik spreek puur vanuit het perspectief van iemand die niet onbekend is met mensen die haar werk zomaar gebruiken en vanuit wat in mijn ogen netjes is.)

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

Amroth
Admin
Berichten: 4815
Lid geworden op: 25 mei 2012, 16:50

Bericht door Amroth » 22 sep 2013, 19:33

Ik heb ze van google om precies te zijn en je hebt ook wel gelijk ik heb het eerst ook geprobeerd maar je kunt moeilijk de oorspronkelijke eigenaar van de afbeeldingen vinden ik heb wat geprobeerd met TinEye.com maar die site is ook onbetrouwbaar.
When you face difficult times, know that challenges are not sent to destroy you. They're sent to promote, increase and strengthen you.

Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Bericht door Piddle » 22 sep 2013, 19:36

Ik vind dat echt geen excuus (beter had je ze trouwens van DA gehaald, niet van google, want dan kan je verwachten dat je geen idee hebt waar het vandaan komt), want als je het niet kan achterhalen gebruik je toch gewoon wat anders? Again; het komt echt heel respectloos over, imo, en dat het blijkbaar te moeilijk voor je is ze te tracken maakt het echt niet beter.

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

Katje
Voelt zich hier al thuis
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 apr 2013, 20:35

Bericht door Katje » 24 sep 2013, 07:44

Google is geen bron. ...
Afbeelding
Don't be too puss(led). I'm still the Shimeji-girl. ~ Kawaii

Plaats reactie