zwarte piet moet blijven!!

Heb jij een nieuwtje of een mededeling? Plaats het hier!
Plaats reactie
Wolfie
Kan niet meer terug naar de realiteit
Berichten: 876
Lid geworden op: 16 okt 2012, 17:53

zwarte piet moet blijven!!

Bericht door Wolfie » 23 okt 2013, 13:04

wat vind jij?
We are back alright

Afbeelding

Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Bericht door Piddle » 23 okt 2013, 13:34

In principe boeit het me niet zo. Waar ik meer mee zit is dat de VN wil dat onze regering het hele feest afschaft. To hell with that. Ze veranderen de pieten maar als ze daar zo blij van worden, maar als ze denken dat het hele feest weghalen de oplossing is, zijn ze nog stommer dan ik dacht.

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

Amroth
Admin
Berichten: 4815
Lid geworden op: 25 mei 2012, 16:50

Bericht door Amroth » 23 okt 2013, 13:55

Het is zulke pure onzin, gisteren naar Pauw en Witteman gekeken was er zo'n figuur dat alles van Sinterklaas wist en zo, zo van ik heb eigenlijk best wel een zielig leven...

Iedereen weet dat de 'zwarte pieten' oorspronkelijk blanke hulpjes zijn die dan zo zwart geworden zijn door 'de roet' hoewel dat nu vrijwel onmogelijk is met al die Cv's.
Naast dat zijn die 'knechten' altijd reuze vrolijk of Sint moet zo'n duister figuur zijn dat ie zijn 'slaafjes' dwingt vrolijk te zijn, SM-MEESTER SINT.
En als het dan gekleurde pieten moeten worden haal er dan maar direct de teletubbies bij shees.

En de VN dan, hoe halen ze t in hun hoofd zich bezig te houden met een onschuldig kinderfeest terwijl er wel veel belangrijkere dingen op de agenda staan shees shees shees.
When you face difficult times, know that challenges are not sent to destroy you. They're sent to promote, increase and strengthen you.

Kat
Beste Poster Ever
Berichten: 7415
Lid geworden op: 17 okt 2012, 15:13

Bericht door Kat » 23 okt 2013, 14:00

O_O

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZE MOETEN BLIJVEN!
ANDERS GA IK ER EEN EN EET ZE OP! :evil:

Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Bericht door Piddle » 23 okt 2013, 16:06

Amroth schreef:Het is zulke pure onzin, gisteren naar Pauw en Witteman gekeken was er zo'n figuur dat alles van Sinterklaas wist en zo, zo van ik heb eigenlijk best wel een zielig leven...

Iedereen weet dat de 'zwarte pieten' oorspronkelijk blanke hulpjes zijn die dan zo zwart geworden zijn door 'de roet' hoewel dat nu vrijwel onmogelijk is met al die Cv's.
Naast dat zijn die 'knechten' altijd reuze vrolijk of Sint moet zo'n duister figuur zijn dat ie zijn 'slaafjes' dwingt vrolijk te zijn, SM-MEESTER SINT.
En als het dan gekleurde pieten moeten worden haal er dan maar direct de teletubbies bij shees.

En de VN dan, hoe halen ze t in hun hoofd zich bezig te houden met een onschuldig kinderfeest terwijl er wel veel belangrijkere dingen op de agenda staan shees shees shees.
Ik moet je toch even verbeteren. Dat van dat roet is namelijk niet helemaal waar. Dat is hoe het nu wordt uitgelegd, maar de oorsprong ligt wel bij slavernij; de merkwaardig roet-vrije pakjes zijn bijvoorbeeld slavenpakjes, en hun rode lippen bevatten wel bijzonder weinig roet als de zwartheid daarvandaan zou moeten komen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat ze weg moeten, maar als je met een argument komt, zorg dan wel dat het klopt.

Gekleurde pieten vind ik zelf een prima oplossing eigenlijk. Het gaat veranderen namelijk; racisme is zo'n gevoelig onderwerp dat ze echt het lef niet gaan hebben om te zeggen; screw you, we houden dit feest zo, dus als we er dan toch aan moeten geloven, lijkt kleurenpieten mij wel een redelijk compromis.

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

Kat
Beste Poster Ever
Berichten: 7415
Lid geworden op: 17 okt 2012, 15:13

Bericht door Kat » 23 okt 2013, 16:16

How about no?

Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Bericht door Piddle » 23 okt 2013, 16:34

Rose schreef:How about no?
Face it honey; de tegenstanders verliezen het uiteindelijk toch. Je kan zoveel attitude laten zien als je wil, maar feit blijft dat onze regering schijtsbenauwd is voor beschuldigingen als racisme en als je daar dat gezanik van de VS bij optelt..

Mij maakt het weinig uit; zolang het feest zelf blijft bestaan vind ik het prima. De pieten zijn toch meer een ding voor kleine kinderen.

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

Amroth
Admin
Berichten: 4815
Lid geworden op: 25 mei 2012, 16:50

Bericht door Amroth » 23 okt 2013, 19:14

www.facebook.com/pietitie xD
"Zwarte Piet is een schoorsteenveger en Sinterklaas is een Turk en ze wonen in Spanje en dat vieren wij in Nederland - het is gewoon het beste integratie feestje aller tijden!"
When you face difficult times, know that challenges are not sent to destroy you. They're sent to promote, increase and strengthen you.

Kat
Beste Poster Ever
Berichten: 7415
Lid geworden op: 17 okt 2012, 15:13

Bericht door Kat » 23 okt 2013, 20:49

lol

Plaats reactie