Nieuw Elfenrijk fragment 2

Plaats hier je mini verhalen ;)
Plaats reactie
Gast

Nieuw Elfenrijk fragment 2

Bericht door Gast » 16 jun 2012, 11:24

Hier het 2e fragment van Nieuw Elfenrijk

In de verte zag ik een oud huisje, er brandde geen licht en de deur stond op een kier. Ik rende nog harder dan ik al deed en ging het huisje binnen. Deur dicht, op slot en snel een stoel halen om bij de deurknop te zetten. Toen dat allemaal gedaan was ging ik rondneuzen in het huis, er stonden wat meubels, maar niet veel. Er was veel stof en er waren veel spinnenwebben. Wat ooit de woonkamer moest zijn geweest leek nu op een oude zitkamer waar een tornado heen had geblazen. De grijze bank lag op zijn achterkant, waarschijnlijk zat hij vol spinnen of ander ongedierte. De eikenhouten tafel stond nog rechtovereind, maar zat vol gaten van houtworm. Het was erg moeilijk te geloven dat dit ooit er mooi uit zag.
In de keuken stond een oud standaard, dat ooit waarschijnlijk was geweest om een pot aan op te hangen om te koken. Oude, verroeste pannen en potten stonden als stapels tegen de muur, de meeste waren helemaal bruin, dus verroest.
Toen ik verder keek, liep ik te oude, houten trap op, hij kraakte verschrikkelijk en leek bijna in te storten. Ik klom de trap verder op, ik zag langzaam de eerste verdieping tevoorschijn komen. Zo lang was de trap niet, maar ik was bang dat er iemand boven zat, dus ik liep extra langzaam naar boven.
Ik keek voorzichtig over de eerste verdieping, het was maar een klein gangetje met twee deuren, de vloer was van hout, dat vol gaten en krassen zat. Het was vreemd voor mij om in zo’n klein huisje te zijn, want normaal zat ik in een fort of kasteel, en de laatste paar jaren in een gevangenis. Het huisje viel niet op, maar toch leek het erg groot van binnen.
Ik liep een deur binnen, ik zag gelijk dat dit vroeger een slaapkamer was geweest, nou eigenlijk is een slaapkamer. Er stond een bed, een tafel met een grote ronde spiegel erop en een grote kast. Op de grond lag een groot en breed tapijt met een eikenblad-motief erop. Je kon gelijk zien dat de eikenbladen een gouden kleur hadden, waarom ze goud en niet groen waren, was voor mij de vraag. Ik keek in de kast, gescheurde kleren hingen erin, maar ook erg veel boeken lagen er. Allemaal hadden ze geen titel op de zijkant, maar toch leek het erop te staan. Ik durfde er geen uit de kast te pakken, wie weet wat er zou gebeuren? Met de boeken van elfen weet je het nooit, sommigen die waren een cel voor een demon, anderen een bron van kracht. Je weet dus niet wat je te wachten staat.

Plaats reactie