spookhuis :D of nej, magisch spookhuis!!!
Geplaatst: 24 mar 2013, 13:29
1e rpg die kat op fr post!
Je hebt met een groep vrienden afgesproken om naar een oud gebouw te gaan. Het is een kleine villa die al zolang het dorp zich kan herinneren leeg staat. Er is een probleem, wanneer de deur achter je sluit, gaat deze niet meer open. Iets wat je enkel niet weet, dus geen rekening mee kan houden. De hal ziet er gewoon uit, maar wanneer je een van de deuren open doet in de hal, weet je dat het wel anders is. Deuren, deuren en nog eens deuren, daar gaat het huis in op. Iedere deur gaat naar een andere kamer, waar nog meer deuren zijn.
Soms, hangt er een briefje in een kamer. Waar enkel wat vragen op staan en soms kunnen ze zelfs kiezen wat ze in een "safe zone" willen hebben.
Wat is een "safe zone" dan? Het word al snel duidelijk dat er iemand meer in het huis is, iemand die het kent en dit is eigenlijk een soort spelletje. Een "safe zone" houd: Een kamer met bedden, water en ieder mag twee dingen meenemen. Wanneer iemand iets teveel met zich mee wil nemen, sluiten alle deuren. Dus luisteren naar wat er je gezegd word is een belangrijk deel.
In de eerste brief staat dat je moet opletten op parels, deze parels hebben allemaal een andere kleur en een van de personen kan deze "besturen" Het is dus een magisch land en jijzelf moet leren om met je krachten om te gaan.
Paars staat voor geest: Je kunt geestelijke dingen: Zoals gedachte lezen, deze beïnvloeden en van gedaante veranderen.
Blauw staat voor water: Je kunt het water beïnvloeden, er meer van maken, het besturen.
Rood staat voor vuur: Vuur is je meester en je kan zeggen wat het moet doen, als je goed genoeg bent kun je zelfs vuur maken.
Bruin staat voor aarde: Aardse krachten, een krachtig goedje. Waar je ook stenen mee kunt breken.
Wit staat voor wind/lucht: Je kunt ervoor zorgen dat de wind de kant op gaat wat je wil en zelfs vele mensen mee pijn doen.
Groen staat voor natuur: Planten en bloemen voelen zich fijn bij jou en zullen kunnen opbloeien.
Roze staat voor het lichaam: Je kunt mensen genezen, maar ook wat kleine dingen aan jezelf veranderen. Dat je bijv. klauwen hebt. Je zal je niet helemaal kunnen veranderen zoals bij geest! Wel kun je mensen helpen met hun lichaam.
Grijs staat voor wapen: Je kunt wapens maken, er spreuken over uitroepen. Zodat ze sterker zijn. Maar jij kunt met je wapen wat magie, een bliksem pijl of een vuur zwaard.
Geel staat voor bliksem: vonken gaan door je lichaam en je kunt bliksem schieten en misschien zelfs aparaten van stroom voorzien.
In iedere "safe zone" Zullen voor iedere kracht drie pillen liggen. Ieder een andere kleur. De paarse pillen zijn voor geest, de groene voor natuur. Maar je hebt geen idee wat ieder van de drie doet, de een doet niks, de ander pakt een kracht van je af en de derde zorgt ervoor dat je een vaardigheid erbij krijgt. Wanneer je een pil van een ander zou eten, zou je parel barsten en niet meer werken.
Kamers zijn niet zoals gewone kamer, het zijn een soort proeven. Het kan zijn dat je opeens uit komt in een rotsachtig gebied, boven op de bergen. Of een heggen doolhof. Alles word steeds zwaarder en moeilijk en dan is het maar goed dat je een kracht bezit.
Kracht:
Naam:
Leeftijd:
Innerlijk:
Uiterlijk:
Extra:
copyright saizo
Je hebt met een groep vrienden afgesproken om naar een oud gebouw te gaan. Het is een kleine villa die al zolang het dorp zich kan herinneren leeg staat. Er is een probleem, wanneer de deur achter je sluit, gaat deze niet meer open. Iets wat je enkel niet weet, dus geen rekening mee kan houden. De hal ziet er gewoon uit, maar wanneer je een van de deuren open doet in de hal, weet je dat het wel anders is. Deuren, deuren en nog eens deuren, daar gaat het huis in op. Iedere deur gaat naar een andere kamer, waar nog meer deuren zijn.
Soms, hangt er een briefje in een kamer. Waar enkel wat vragen op staan en soms kunnen ze zelfs kiezen wat ze in een "safe zone" willen hebben.
Wat is een "safe zone" dan? Het word al snel duidelijk dat er iemand meer in het huis is, iemand die het kent en dit is eigenlijk een soort spelletje. Een "safe zone" houd: Een kamer met bedden, water en ieder mag twee dingen meenemen. Wanneer iemand iets teveel met zich mee wil nemen, sluiten alle deuren. Dus luisteren naar wat er je gezegd word is een belangrijk deel.
In de eerste brief staat dat je moet opletten op parels, deze parels hebben allemaal een andere kleur en een van de personen kan deze "besturen" Het is dus een magisch land en jijzelf moet leren om met je krachten om te gaan.
Paars staat voor geest: Je kunt geestelijke dingen: Zoals gedachte lezen, deze beïnvloeden en van gedaante veranderen.
Blauw staat voor water: Je kunt het water beïnvloeden, er meer van maken, het besturen.
Rood staat voor vuur: Vuur is je meester en je kan zeggen wat het moet doen, als je goed genoeg bent kun je zelfs vuur maken.
Bruin staat voor aarde: Aardse krachten, een krachtig goedje. Waar je ook stenen mee kunt breken.
Wit staat voor wind/lucht: Je kunt ervoor zorgen dat de wind de kant op gaat wat je wil en zelfs vele mensen mee pijn doen.
Groen staat voor natuur: Planten en bloemen voelen zich fijn bij jou en zullen kunnen opbloeien.
Roze staat voor het lichaam: Je kunt mensen genezen, maar ook wat kleine dingen aan jezelf veranderen. Dat je bijv. klauwen hebt. Je zal je niet helemaal kunnen veranderen zoals bij geest! Wel kun je mensen helpen met hun lichaam.
Grijs staat voor wapen: Je kunt wapens maken, er spreuken over uitroepen. Zodat ze sterker zijn. Maar jij kunt met je wapen wat magie, een bliksem pijl of een vuur zwaard.
Geel staat voor bliksem: vonken gaan door je lichaam en je kunt bliksem schieten en misschien zelfs aparaten van stroom voorzien.
In iedere "safe zone" Zullen voor iedere kracht drie pillen liggen. Ieder een andere kleur. De paarse pillen zijn voor geest, de groene voor natuur. Maar je hebt geen idee wat ieder van de drie doet, de een doet niks, de ander pakt een kracht van je af en de derde zorgt ervoor dat je een vaardigheid erbij krijgt. Wanneer je een pil van een ander zou eten, zou je parel barsten en niet meer werken.
Kamers zijn niet zoals gewone kamer, het zijn een soort proeven. Het kan zijn dat je opeens uit komt in een rotsachtig gebied, boven op de bergen. Of een heggen doolhof. Alles word steeds zwaarder en moeilijk en dan is het maar goed dat je een kracht bezit.
Kracht:
Naam:
Leeftijd:
Innerlijk:
Uiterlijk:
Extra:
copyright saizo