Een leven nemen?

Voer hier je discussies over alles wat je kwijt wil.
Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Een leven nemen?

Bericht door Piddle » 13 mei 2013, 00:17

Dit is natuurlijk niet Amerika, we hebben niet allemaal een wapen op zak, en de meesten van ons zullen wellicht nooit in een dermate levensbedreigende situatie belanden dat dodelijk geweld nodig is.

Over dodelijk geweld las ik laatst een interessant artikel. Hierin werd gezegd;
Bedenk je goed of je bereid bent iemands leven te nemen als het moet. Beantwoord die vraag voor je zelf. Geen 'hangt ervan af' of een 'alleen als' een ja of een nee.
Het is géén beslissing van macho of bravoure, maar een van verantwoordelijkheid; ben je bereid het leven van een ander mens te nemen en daar de verantwoordelijkheid voor te nemen?

Dit fascineerde me enorm, dus wederom de vraag; hoe kijkt men daar hier tegenaan?

Ikzelf zou het denk ik niet kunnen; ik zou niet kunnen leven met het besef het leven van een ander mens beëindigd te hebben.

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

Gast

Bericht door Gast » 13 mei 2013, 07:13

Ik zou het niet kunnen, ik zou niet iemands leven kunnen nemen omdat ik vind dat niemand eigenlijk het recht heeft gedood te worden.

killerGirl1425
verslaafd aan dit forum
Berichten: 1599
Lid geworden op: 06 dec 2012, 18:36

Bericht door killerGirl1425 » 13 mei 2013, 08:10

Ik zou het gewoon niet kunnen...
Everyone loves, Everyone hates, some more, some less, but there is one thing that makes us human : friendship

Amroth
Admin
Berichten: 4815
Lid geworden op: 25 mei 2012, 16:50

Bericht door Amroth » 13 mei 2013, 10:45

Ik zou het niet kunnen zonder er eerst bij na te denken... het is ook niet aan mij om te beslissen wanneer een leven eindigt.
When you face difficult times, know that challenges are not sent to destroy you. They're sent to promote, increase and strengthen you.

Katje
Voelt zich hier al thuis
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 apr 2013, 20:35

Bericht door Katje » 13 mei 2013, 11:14

Nope. Won't be able to do that. Ik zou niet met mezelf kunnen leven. Het feit dat ik iemand vermoord heb, zou me uiteindelijk tot waanzin kunnen krijgen. Zou ik het helemaal wegstoppen zou ik er mee kunnen leven, maar als ik er echt over na zou denken, zou ik echt gillend gek worden.

Hoewel ik misschien iemand zou vermoorden als het ooit ertoe komt (in geval van een noodsituatie), zou ik er niet mee kunnen leven. Ben ik bereid het te doen? Eigenlijk niet.
Afbeelding
Don't be too puss(led). I'm still the Shimeji-girl. ~ Kawaii

Kat
Beste Poster Ever
Berichten: 7415
Lid geworden op: 17 okt 2012, 15:13

Bericht door Kat » 13 mei 2013, 11:32

Vanessa zou het kunnen...
Sa niet
Kat ook niet, alleen geeft ze dat niet toe
Fleur al helemaal niet

tim de grote
Ere Inwoner
Berichten: 5420
Lid geworden op: 19 jan 2013, 10:55

Bericht door tim de grote » 13 mei 2013, 16:47

ik zou het alleen kunnen als ik echt in een woedeaanval zat.
dan weet ik namelijk niet meer wat ik doe
Koning der doeloosheid zinloosheid en vaagheid ♕
I fight with the strongest weapons:
happyness
trust
optimsm
and imagination

Amroth
Admin
Berichten: 4815
Lid geworden op: 25 mei 2012, 16:50

Bericht door Amroth » 13 mei 2013, 18:00

Ik bedoel als ik een agent ben en ik zie een maniak een schietfestijn houden op een kleuterschool dan knal ik die gozer met alle liefde neer.
When you face difficult times, know that challenges are not sent to destroy you. They're sent to promote, increase and strengthen you.

Piddle
Moderator
Berichten: 1129
Lid geworden op: 27 mar 2013, 16:43

Bericht door Piddle » 13 mei 2013, 18:59

Amroth schreef:Ik bedoel als ik een agent ben en ik zie een maniak een schietfestijn houden op een kleuterschool dan knal ik die gozer met alle liefde neer.
Ik denk niet dat je dat snel zou doen, als je een agent was, juist dan niet, omdat je dan ook verantwoordelijk bent voor die kids en als jij van een afstand schiet in een volle ruimte hoeft je wapen maar een paar graden scheef te zijn om je doel te missen en dan ben je nog veel verder van huis. Plus dat dat je dood zou worden want zodra jij schiet, wordt je een direct doelwit in plaats van een potentieel doelwit (de schutter ziet in jou dan de directe bedreiging), en als jij koud op de grond ligt zijn die kinderen helemaal verloren.

Afbeelding
"I can hardly talk with him with your music being so awfully loud!"
"That is to make you shut your cakehole while we're listening to my music."

http://yoloswek.boards.net/

Amroth
Admin
Berichten: 4815
Lid geworden op: 25 mei 2012, 16:50

Bericht door Amroth » 13 mei 2013, 19:26

je wordt er voor opgeleid, en ik had het dus over een schietfestijn, van die bloedbaden die ze op scholen aanrichten dan zijn er dus al slachtoffers gevallen en dan moet zo'n psychopaat gestopt worden en dat doe je niet met een lief woordje of een boze "HALT" btw heb je daar speciaal voor opgeleide scherpschutters voor.
When you face difficult times, know that challenges are not sent to destroy you. They're sent to promote, increase and strengthen you.

Plaats reactie